Шановні колеги!


Збройна агресія російської федерації проти України та запровадження воєнного стану в державі внесли значні корективи в діяльність дошкільної освіти.

Відповідно до статті 30 Закону України «Про дошкільну освіту» педагогічні працівники закладу дошкільної освіти (далі – ЗДО) мають забезпечувати результативність своєї роботи, що передбачає якісну організацію освітнього процесу з дітьми та їх батьками з урахуванням реалій сьогодення і дії правового режиму воєнного стану. Одним із шляхів вирішення цього завдання є забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти та комплексних, парціальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України у 2023/2024 н.р.

Одним із провідних напрямів діяльності ЗДО у 2023/2024 н. р. є формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку, в тому числі зміцнення національної ідентичності дітей як основи, яка виховує справжній патріотизм. Це вимагає консолідації зусиль педагогів і батьків щодо формування у дітей позитивного образу своєї країни, утвердження активної позиції громадянина України, виховання ціннісного ставлення до своєї родини як частини свого народу, його історії, традицій, культури.

Сучасне методичнее забезпечення має враховувати особливості Стандарту і потреби держави та суспільства, а також будуватися за принципами наступності й перспективності.

Завдання закладу дошкільної освіти полягає в реалізації мети дошкільної освіти, забезпеченні всебічного розвитку дитини. А досягнення зазначеної мети можливе за умов виконання программ із дошкільної освіти. Важливу роль у цьому процесі відіграють батьки вихованців.

Для якісного впровадження программ розвитку дітей в умовах воєнного стану, забезпечення належної взаємодії педагогів з дітьми та батьків вихованців (налагодження комунікації, організації освітньої діяльності педагога з вихованцями, підтримки дітей та їхбатьків) пропонують:

· широко застосовувати ефективні інструментиорганізації роботи з батьками удистанційній формі;

· використовувати сайт закладу дошкільної освіти для допомоги дитині уздобутті дошкільної освіти разом з батьками.

Зверніть увагу, що, під час реалізації программ розвитку шляхом організації освітньої діяльності в дистанційному форматі необхідно:

· приділяти у роботі з батьками належну увагу налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітньогопроцесу;

· надавати батькам необхідну методичну підтримку;

· надання переваги консультуванню вихователями батьків дітей з особливими освітніми потребами щодо того, як розвивати дитину, як правильно заспокоїтиїї, як впоратися з агресією чи істерикою тощо.

В умовах воєнного стану педагогічні працівники закладу дошкільної освіти мають бути спроможними до повноцінного надання допомоги (освітньої, інформаційної, консультаційної) батькам, які виховують дітей раннього тадошкільноговіку, щодо якісного засвоєння дітьми програмового матеріалу.

Кiлькiсть переглядiв: 267